Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ
Δυο βδομάδες τώρα πριν την εξέταση κάθε μαθήματος οι καθηγητές μας ανακοίνωναν ότι στις 26 Φεβρουαρίου καταφθάνει η «επιτροπή σοφών» της EAEVE και θα πρέπει όλοι να είμαστε εκεί για να δείξουμε πόσο ζωντανά είναι τα αμφιθέατρα και οι κλινικές μας και πως όλα κυλάνε ρολόι μπας και τους εντυπωσιάσουμε και πάρουμε την πολυπόθητη θετική αξιολόγηση! Έτσι λοιπόν δύο χρόνια μετά την ‘’αποτυχία’’ μας να αξιολογηθούμε από την EAEVE και ενώ τα ουσιαστικά προβλήματα διογκώνονται, οι καθηγητές μάς ζητάν να φορέσουμε το καλύτερο μας χαμόγελο έτσι ώστε να πάρουμε μια αξιολόγηση που το μόνο που έχει να προσφέρει είναι να ανεβάσει το πρεστίζ της σχολής και να εξασφαλίσει ένα διαβατήριο για το εξωτερικό.
Τι θυσίες πρέπει όμως να κάνουμε για αυτή την αξιολόγηση ;
Πρώτον, φέτος πιο ξεκάθαρα από κάθε άλλη φορά μπήκε τόσο επιτακτικά απ’ τους καθηγητές η τήρηση των προαπαιτουμένων  με μόνο επιχείρημα την απόκτηση της αξιολόγησης, αφήνοντας έξω μεγάλο αριθμό φοιτητών που στη συγκεκριμένη οικονομική κατάσταση είναι δύσκολο να αντέξουν την επιμήκυνση των σπουδών τους. Δεύτερον, κρίθηκε μεγάλη ανάγκη για ύπαρξη νέου προγράμματος σπουδών με μεγαλύτερο φόρτο μαθημάτων και πιο εντατικοποιημένο, παραβλέποντας την ύπαρξη ήδη τεσσάρων εξίσου αποτυχημένων  προγραμμάτων,κάνοντας μας για άκομη μία φορά πειραματόζωα,προκειμένου να ανταποκρινόμαστε στα πρότυπα της EAEVE.
Τρίτον,η σχολή έχει πλέον υιοθετήσει ένα πρόγραμμα σπουδών εστιασμένο στην κλινική ζώων συντροφιάς, παραγκωνίζοντας τους τομείς των παραγωγικών ζώων και των τροφίμων. Είναι όμως οι τομείς αυτοί που σήμερα  πιο πολύ από ποτέ προβάλλει η αναγκαιότητα αναδιαμόρφωσής τους στο πρόγραμμα σπουδών αν θέλουμε ο κτηνίατρος στο σήμερα στην ελληνική κοινωνία να  παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανασυγκρότηση του πρωτογενή τομέα στη χώρα και να βλέπει μια διαφορετική εργασιακή προοπτική.
Τέταρτον, πλέον απαιτείται περισσότερη πρακτική άσκηση σε σχέση με τη θεωρητική διδασκαλία και ελάχιστος αριθμός περιστατικών που θα παρακολουθεί κάθε φοιτητής. Η απαίτηση όμως αυτή στην πραγματικότητα καλύπτεται με εργαστήρια- πολύωρα βιντεάκια,υποχρεωτικές θεωρίες και λιγοστά περιστατικά που παρακολουθούνται από φοιτητές,μεταπτυχιακούς και residents ,χωρίς οι φοιτητές να παρεμβαίνουν και απλά να τα καταγράφουν σε ένα μπλοκάκι.
Τέλος,απλά και μόνο για να μπούμε στην διαδικασία της αξιολόγησης από την EAEVE απαιτούνται 2.000 ευρώ ,τα οποία καθώς δεν μπορούν να δωθούν από τη σχολή,θα δωθούν από τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο που ενώ ποτέ δεν ασχολήθηκε με προβλήματα της σχολής,ξαφνικά καλύπτει το ποσό αυτό, αναδεικνύοντας ακριβώς την μονόπλευρη κατεύθυνση  που δίνεται στο επάγγελμα.
Γιατί όμως μια τέτοια αξιολόγηση να μην είναι εν τέλει επιθυμητή;
Καταρχήν,να ξεκαθαρίσουμε ότι παίρνοντας την θετική αξιολόγηση της EAEVE  δεν ανοίγει καμία πόρτα για καλύτερους όρους εργασίας στο εξωτερικό,καθώς απόφοιτοι από αξιολογημένες και μη σχολές θα εργασθούν  εν τέλει με τους ίδιους όρους.Το μόνο που εξασφαλίζεται είναι να στήνεται μια ελίτ πανεπιστημίων  που προσδίδει κύρος και αναγνωρισιμότητα σε καθηγητές για την δική τους επαγγελματική καριέρα. Τη στιγμή μάλιστα που η ανεργία στη νεολαία φθάνει το 60% ,θέσεις εργασίας δεν ανοίγονται  και ακόμα και οι απόφοιτοι του κλάδου μας βιώνουν την άμισθη και επισφαλή εργασία,δουλεύοντας ως βοηθοί ,αναγκασμένοι να καταλήξουν  στην επιστημονική μετανάστευση. Έτσι ένα ακόμη κίνητρο για να φύγουμε στο εξωτερικό με ίσως όχι και τόσο καλούς όρους (η πολιτική λιτότητας ‘’αγκαλιάζει’’ όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ) , δεν μπορεί να αποτελεί δέλεαρ για τους απόφοιτους αλλά υποτιμά ακόμη περισσότερο την επαγγελματική προοπτική στην χώρα μας.
Εν συνεχεία,είναι αδιανόητο να δεχτούμε μια τέτοια αξιολόγηση,αν αναλογιστούμε το φόντο στο οποίο έρχεται απεσταλμένη της ΕΕ η EAEVE  να απαιτήσει συγκεκριμένες προδιαγραφές χωρίς τελικά να προσφέρει και τίποτα.Η επιτροπή αυτή των «σοφών» αξιολογητών και καθηγητών κάνει τα στραβά μάτια μπροστά στην υπολειτουργία του ελληνικού πανεπιστημίου, ως απόληξη της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που βιώνει η Ελλάδα από τις κυβερνητικές πολιτικές πλήρως υποταγμένες στις επιταγές της ΕΕ.Με την υποχρηματοδότηση να βαράει κόκκινο, τα ιδρύματα να είναι υποστελεχωμένα διοικητικά και λειτουργικά και κάθε έννοια φοιτητικής μέριμνας να περικόπτεται (σίτηση,στέγαση,συγγράματα), το κόστος φοίτησης να μετακυλίεται στις πλάτες  των φοιτητών, είναι τραγελαφικό η επιτροπή της ΕΑΕVE να καταφτάνει στη σχολή για αξιολόγηση και από τους φοιτητές να απαιτείται να υποκριθούν ότι τα πάντα βαίνουν καλώς.
Η πραγματικότητα  την οποία επιμελώς προσπαθούν οι  καθηγητές μας να ωραιοποιήσουν,καλύπτοντας σπασμένες γλάστρες,δίνοντάς μας ποδονάρια και αναλώσιμα(που πότε άλλοτε δεν δίνονταν),ζητώντας να τριγυρνάμε στους διαδρόμους και να μαζευόμαστε στα αμφιθέατρα απλά για να φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον,είναι άλλη. Η πραγματικότητα που βιώνουμε εμείς, περιλαμβάνει ατελείωτες θεωρίες και εργαστήρια χωρίς νόημα και συνεπώς τα αμφιθέατρα δεν είναι γεμάτα και ενδιαφέρον δεν υπάρχει,οι έξοδοι για τα παραγωγικά ζώα είναι ελάχιστες ή δεν γίνονται καθόλου,ενώ καλούμαστε να πάμε με δικά μας έξοδα στις μονάδες.Με δικά μας έξοδα επίσης αγοράζουμε από το πρώτο έτος τον εξοπλισμό μας (ρόμπες,φόρμες,λαβίδες,ακουστικά,κ.α)  και με δικά μας έξοδα εκτυπώνουμε φωτοτυπίες στη θέση των ανύπαρκτων βιβλίων.
Στη βάση όλων αυτών είμαστε αντίθετοι σε μια αξιολόγηση της σχολής από μια αυτόκλητη ΄΄επιτροπή σοφών΄΄  που τίποτα δεν πρόκειται να βελτιώσει αλλά να δυσκολέψει την καθημερινότητά  μας.Την Πέμπτη, στις 26 Φεβρουαρίου θα είμαστε εκεί, όχι για να κάνουμε τους κομπάρσους  στον θίασο τους αλλά γιατί απέναντι στην αξιολόγηση τους εμείς διεκδικούμε δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών, πραγματική σύνδεση της θεωρίας με την πρακτική άσκηση, ενιαίο ισχυρό πτυχίο με όλα τα εργασιακά κ επαγγελματικά  δικαιώματα.
Φ.Α.Κ.Α.-Ε.Α.Α.Κ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου